Niedzielny trip po Świętokrzyskim

Niedziela, 19 maja 2013 | dodano: 21.05.2013

[url=][/url]

Po nie dokończonym wypadzie do Radecznicy w sobotę , razem z Grześkiem postanowiliśmy w niedzielę ruszyć na pobliską piękną ziemię Sandomierską . Rano wyruszyłem około 7 30 w kierunku Sandomierza gdzie miałem spotkać się z Grześkiem na starym mieście . Dojechałem tam przed 9 i czekałem na Grześka chwilkę . Potem pojechaliśmy się przywitać z Ekipą Sandomierską która zawsze w niedzielę gdzieś na trasę też wyrusza a my często z nimi . Dziś jednak my robimy inną trasę . Na początek przejeżdżamy przez Sandomierza potem główną droga Sandomierz - Opatów . Po mniej więcej 15 km od Sandomierza odbiliśmy na drogę prowadząca do Międzygórza gdzie na wzgórzu porośniętym lasem znajdują się ruiny zamku . Ale dziś nie one były naszym celem a małe źródełko bijące na tym wzgórzu . Gdy tylko dobiliśmy w tą drogę asfalt biegł ostro w dół i Grzesiek postanowił sobie zjechać aż do Międzygórza i potem znów podjechać a ja zjechałem z drogi i idąc przez sad owocowy których tu jest pełno udałem się w kierunku lasu gdzie czekałem w cieniu na Grześka . Potem razem ruszyliśmy leśną nie ubita droga a do tego chyba zryta przez dziki okrutnie na poszukiwanie źródełka . Droga wiła się przez las a do tego raz było w górę a raz w dół . Wreszcie dojechaliśmy do miejsca w którym miało być źródełko według mapy cyfrowej na telefonie . Rowery postawiliśmy pod drzewami a my zaczęliśmy szukać . Wzgórze to tak jak o okoliczne usiane jest mini wąwozami i różnymi dołami itp a do tego o tej porze roku bujnie porośnięte roślinnością więc nie było łatwo . Wreszcie po kilkudziesięciu minutach Grześkowi udało się zlokalizować źródełko . Źródełko jest malutkie ale bardzo ładne a za chwilę przechodzi w piękny strumyk który wije się przez las i przebiega obok wyżej wspomnianych ruin zamku . Wracamy do rowerów i przez sady znów docieramy do głównej drogi lecz zaraz znów odbijamy w boczna i zjeżdżamy ostro w dół . Potem droga wiedzie raz w górę raz w dól aż do Karwowa gdzie na początek odwiedzamy święte źródełko Wincentego kadłubka . Tu chwila odpoczynku , rozmowa z napotkanymi rowerzystami którzy tez odwiedzają te piękne okolice . No i oczywiście pijemy przepyszną wodę ze źródełka i napełniamy nią bidony . Woda jest krystalicznie czysta i bardzo zimna co nas cieszy gdyż jak na maj jest wręcz upalnie . Kto nie pił wody z takiego źródełka nie zna smaku prawdziwej wody a nie kranówy . Ruszamy dalej , droga wije się wąwozem w dół i górę , przejeżdżamy obok ruin zamku w Tudorowie i przystajemy na chwilkę przy zalanym starym kamieniołomie . Dalej ruszamy znów do drogi głównej gdzie znów spotykamy rowerzystów spotkanych przy źródełku .Ruszamy dalej z nimi aż do Opatowa i tam już się rozstajemy . My udajemy się na miejscowy rynek gdzie wyciągamy z plecaków to co mamy do jedzenia i się posilamy . Kilka fotek starej średniowiecznej bramy Warszawskiej i romańskiego kościoła św. Marcina . Zakupiłem tez sobie przy okazji pudełeczko przepysznych Krówek Opatowskich . Opuszczamy piękny Opatów i jedziemy bocznymi drogami w kierunku Włostowa . Aby trochę trasę urozmaicić jedziemy tez polnymi drogami . We Włostowie odwiedzamy stary cmentarz na którym znajduję się bardzo ciekawa kaplica grobowa rodziny Karskich (dawniej właścicieli Włostowa) a potem zatrzymujemy się przy kościele św. Jana Chrzciciela . Po drugiej stronie ulicy znajdują się spore ruiny wielkiego pałacu Karskich i ruiny budynku zboru ariańskiego . Dalej już bez przystanków jechaliśmy aż do Klimontowa . Tu zatrzymaliśmy się na miejscowym rynku przy fontannie . Wypiliśmy resztki świętej wody z bidonów i stwierdziliśmy że uzupełnimy je w Koprzywnicy . Zapomnieliśmy jednak ze jest niedziela a do tego święto i wszelaki sklepy w mniejszych miejscowościach pozamykane . W Koprzywnicy to sobie uświadomiliśmy gdyż wszelakie sklepy były pozamykane . W mijanych wioskach po drodze to samo . Spragnieni dotarliśmy w końcu do Wisły i przepłynęliśmy ja promem . Na drugim brzegu już był Tarnobrzeg lecz i tu wszelakie sklepy pozamykane . Tu się rozstaliśmy . Ja ruszyłem prosto na Stalową Wolę a Grzesiek bocznymi drogami w kierunku Zaleszan a dalej do Zaklikowa . Ja miałem do domu 30 km a Grzesiek aż 50 . A pić się chce . Udało mi się wreszcie kupić coś do picia na stacji benzynowej 10 km przed domem .
Wycieczka bardzo udana choć od Opatowa jechało się dość ciężko gdyż wiał silny wiatr w twarz , było gorąco ni i ten brak wody .

Część Ekipy Sandomierskiej na miejscu swoich spotkań

Boczna droga wiodąca w dół do Miedzygórza...w tle piękny pofałdowany Sandomierski krajobraz

Droga przez las..w poszukiwaniu źródełka

W poszukiwaniu źródełka

Zamkowe wzgórze poryte wąwozami i dołami

Źródełko...ledwo widoczne

Dzungla nad źródełkiem

Buszujacy w rzepaku ;)

Kaplica Św Wincentego kadłubka przy świętym źródełku

Źródełko Św Wincentego Kadłubka

Wędkarski napitek przy zalanym kamieniołomie :)

Zalany kamieniołom

Pofałdowany krajobraz ziemi Opatowskiej..w centrum zdjęcia ruiny zamku w Todorowie ...w przyblizeniu

Zamek w Tudorowie..widok z wąwozu

Asfalt..a potem wijąca się pośród pól droga polna

Posiłek w Opatowie

Włostów...ruiny pałacu Karskich

Krajobraz pod Włostowem..w oddali Święty krzyż...kiedyś i tam dojedziemy

Klimontów ....Wczesnobarokowy kościół parafialny św. Józefa

Klimontów..fontanna na rynku..kula ziemska kręci sie na wodzie