Na Radecznicę....ale nie dojechaliśmy

Sobota, 18 maja 2013 | dodano: 18.05.2013

Sobota . Więc zaplanowaliśmy z Grześkiem wypad do sanktuarium w Radecznicy . Trasa bardzo długa miała być ale nie wiedzieliśmy aż do rana co będzie z pogoda gdyż zapowiadali burze i opady . Rano ( o 6 wstałem a o 7 wyjechałem ) było ciepło i bardzo słonecznie . Więc ruszam na Pysznicę a potem bocznymi aż do Krzaków gdzie wjechałem na główną drogę Nisko - Janów Lubelski . jechałem nią aż do Janowa lubelskiego a po drodze za Łążkiem Garncarskim czekał już na mnie Grzesiek . Ruszamy dalej . Mijamy Janów Lubelski i jedziemy dalej główna droga kilkanaście km aż do Dzwoli gdzie odbijamy w boczne drogi i tu już pierwsze schodu gdyż zaczęło mocniej wiać , teren zaczął się mocno pofałdowany a i pogoda nagle zaczęła się psuć . No ale jedziemy dalej . Kilkanaście km dalej już mocno zastanawiamy się nad tym czy nie trzeba jednak Radecznicy odpuścić gdyż zaczęło już naprawdę mocno wiać i być coraz bardziej pochmurno . Dojeżdżamy do Goraja i tu pada decyzja o tym że wracamy . Oczywiście nie tą samą droga . Wjeżdżamy znów na główna drogę i nią jedziemy aż do Frampola . Tu chwila odpoczynku . Dalej ja jadę w kierunku Biłgoraja a Grzesiek w kierunku Janowa Lubelskiego . Jadę główną a wiatr coraz mocniejszy i ledwo się toczę . Po kilku km wreszcie odbijam w boczna drogę i przez Lasy Janowskie jadę w stronę Bukowej . Niestety za wcześnie odbiłem w boczną drogę i i po 2 km asfalt się skończył a zaczęła się droga szutrowo polna w bardzo kiepskim stanie . Nią jechałem kilka km aż znów zaczął się asfalt . Po kilku km dotarłem do bukowej . Tu już byłem kilka dni temu więc dalszą trasę już znam i nie muszę spoglądać w GPSa :) . Po kilkunastu km docieram do Momot i tu zatrzymuję się przy pięknym drewnianym kościółku . Chwila odpoczynku i ruszam dalej w kierunku Jarocina . Tu na chwilkę odbijam w las aby odszukać miejsce pochówku miejscowych żydów zamordowanych tu przez hitlerowców . Wracam na asfalt i jadę już prosto do głównej drogi Nisko - Janów Lubelski . Kilka km ta droga i odbijam na Pysznicę i dalej do domu . a miedzy czasie chmury przeszły i znów było słonecznie i gorąco lecz wiatr nie ustał .

[url=][/url]

Goraj...pomnik poświęcony mieszkańcom Goraja i okolic którzy zginęli w czasie II wojny światowej

Goraj..pomnik umpamietniający 630 lecie Goraja

Goraj ..wybudowany w latach 1779-1782 kościół św. Bartłomieja Apostoła

Frampol ...Pomnik upamiętniajacy odzyskanie niepodległości

Frampol..pomnik upamiętniający 300 lecie Frampola

Frampolska fontanna i ja

Lasy Janowskie..bobrowy szlak

Ujście Kiszki...:)

Momoty...przepiękny drewniany kościół Św Wojciecha

Momoty...drewniana tablica pamięci poswięcona mieszkańcom wsi pomordowanych przez hitlerowców

Jarocin...mogiła zbiorowa pomordowanych żydów