Po lasach , pagórkach , źródełkach i polach

Piątek, 17 maja 2013 | dodano: 17.05.2013

Dziś wyjechałem trochę później w trasę bo dopiero o 10 rano ale za to już było bardzo ciepło . Obrałem kierunek na Janów Lubelski gdyż tam miałem odszukać zapomniany i już praktycznie nie istniejący cmentarz żydowski a także schować geokesza . Ruszam więc na Pysznicę gdzie zaraz odbijam w boczną drogę która dojeżdżam do głównej Nisko - Janów Lubelski . Po kilkunastu km jazdy główną odbijam na szlak szklarski prowadzący przez Lasy Janowskie . Droga to fajny szeroki szuter wiec można nawet szybko śmigać . W osadzie Szklarnia odbijam na asfalt którym docieram do Janowa Lubelskiego . Tam odwiedzam miejscowy zalew a potem jak zwykle chwilka w muzeum leśnej kolejki wąskotorowej . Potem jadę szukać cmentarza żydowskiego . Jego lokalizację znam lecz chciałem odszukać jeszcze macewy które tam znajdują się lecz są one połamane i praktycznie są to tylko szczątki . Niestety jedyne co udało mi się zlokalizować wśród bujnej roślinności to szczątki muru i kamienne podstawy macew . Zmęczony trochę upałem jadę dalej do Janowskiego źródliska . Tu odpoczywam nad źródełkami i szukam dobrego miejsca na geokesza . Wybrałem miejsce przy murze odgradzającym źródlisko od Janowskiego browaru ( niestety browar nie czynny ) . Jadę dalej w kierunku Janowskiego cmentarza gdzie chciałem zobaczyć mogiłę zbiorową mieszkańców wsi Pikule którzy zostali zamordowani przez hitlerowców podczas pacyfikacji wsi . Obok mogiły znajdowała się też symboliczna mogiła oficerów Polskich zamordowanych w Katyniu i pomnik żołnierzy walczących w II wojnie światowej . Dalej jadę jeszcze w kierunku małego źródełka a następnie już zmierzam główną droga w kierunku Modliborzyc . W Modliborzycach chwila odpoczynku i mały posiłek . Upał coraz gorszy . Jadę dalej główną droga a po kilku km odbijam w kierunku wsi Dąbie gdzie zatrzymuję się przy przepięknych źródełkach . Dalej już asfalt się kończy i jadę polnymi drogami kilka km aż do wsi Stojeszyn . Tu znów asfalt i jadę droga biegnąca po pofałdowanym terenie gdyż tu już zaczyna się wyżyna lubelska . Droga biegnie kilkanaście km pośród kolorowych o tej porze roku pól . Docieram wreszcie do Zaklikowa gdzie czeka na mnie Grzesiek . Razem już jedziemy przez Lasy Lipskie aż do Rzeczycy Długiej . Tam wjeżdżamy na główną drogę i nią jedziemy aż do Turbi . Tu na miejscowym lądowisku odbywają się od kilku dni szybowcowe mistrzostwa Polski . Niestety akurat trafiliśmy na przerwę w lotach i szybowce podziwiać mogliśmy tylko na ziemi . Potem ja pojechałem do domu a Grzesiek do Zaklikowa .

[url=][/url]

Lasy Janowskie..droga szkklarska..szlaków rowerowych i pieszych tu dostatek

Szklarnia..głaz pamięci

Szklarnia..grób młodej partyzantki

Nad Janowskim zalewem

Skansen Leśnej Kolejki Wąskotorowej

Resztki muru..jedna z pozostałości po Janowskim cmentarzu żydowskim

4 fontanny na Janowskim mini runku..woda w fontannach pobierana jest wprost ze źródełek

Janów Lubelski .. Sanktuarium Matki Bożej Różańcowej - Łaskawej

Janów Lubelski...Kaplica objawień a pod nią źródełko

Janów Lubelski...źródlisko

Cmentarz w Janowie Lubelskim..pomnik poswięcony żołnierzom walczącym za ojczyzne

Mogiła zbiorowa mieszkańców wsi Pikule

Małe źródełko w Janowie Lubelskim

Źródełko we wsi Dąbie

Polnymi drogami..mini wąwóz

Polnymi drogami..raz w górę raz w dół