Październik, 2014

Lipskimi Lasami do Janowa Lubelskiego

Wtorek, 7 października 2014 | dodano: 08.10.2014

Polska Złota jesień ..kolejny dzień . Dziś w zamyśle była ciut inna trasa ale nie ma co żałować bo powłóczyłem się z Grześkiem po Lasach Lipskich .
Ruszam wiec z rana w stronę Rzeczycy Długiej gdzie wjeżdżam w las i jadę dalej leśną asfaltówką kilka km a potem odbijam w leśne drogi które zawile prowadziły do małej osady Bania . Tam spotykam Grześka i jedziemy dalej razem . Na początek do Malińca, tam odbijamy n Osówek . jedziemy pośród pięknym środleśnych stawów aż do Gwizdowa . Tam wjeżdżamy na leśne ścieżki i jedziemy do rezerwatu Imielty Ług . Tu chwila odpoczynku i śmigamy dalej leśnymi ścieżkami do drogi szutrowej idącej w kierunku Łążka . jedziemy nią kilka km a potem odbijamy w nową szutrówkę biegnąca przez las w kierunku Janowa Lubelskiego . Po kilku km wyjeżdżamy na asfalt w Pikulach i już prosto śmigamy do Janowa . Tam przystanek przy sklepie a potem przy Janowskim źródlisku . Czas wracać do domu . Grzesiek jedzie na Modliborzyce i Zaklików a ja prosto droga główną do Stalowej Woli .

Lasy lipskie..wiata w bania Grzesiek już czeka..na bani :)

Jesienny las

Bania..w Lasach Lipskich sporo takich pozostałości po domostwach .

Lasy Lipskie..stawy koło Malińca

Lasy Lipskie..Osówek .. pomnik ofiar pacyfikacji wsi

Lasy  Lipskie..w rezerwacie Imielty Ług

Grzesiek coś szuka...albo bedzie rzygał :)

Janów Lubelski

Janów Lubelski..przy źródlisku

Lasami po geokesze

Poniedziałek, 6 października 2014 | dodano: 06.10.2014

Dalszy ciąg piękniej Polskiej Złotej Jesieni . Dziś krótka wycieczka lasami i wałami po dwa geokesza .
Dziś nie ruszam z rana więc nie ubieram kurtki ani rękawiczek z długimi palcami . Na początek śmigam przez miasto a potem zaraz odbijam w las i wygodnymi leśnymi duktami jadę dalej kilka km . Po wyjechaniu z lasu jadę dalej szutrową droga aż do Kotowej Woli . Tam przy remontowanym dworku Horodyńskich odnajduję geokesza , robię wpis i kilka fotek . Potem już asfaltem jadę do Jamnicy . Tam odbijam w kierunku rzeki Łęg i jadę kilka km wałem wzdłuż rzeki aż do Zapolednika gdzie znów wjeżdżam w las i leśnymi drogami jadę  do wsi Burdze gdzie znów kieruje się nad rzekę Łęg i teraz jadę wzdłuż rzeki polnymi drogami aż do Przyszowa . Ta, wjeżdżam na asfalt a za chwilę na drogę główną . Tu zatrzymuję sie przy moście na Łęgu i szukam geokesza . Robię wpis i już dalej jadę prosto do domu .

W lesie koło Stalowej Woli

Kotowa Wola... odnawiany dworek Horodyńskich ..tu pierwszy geokesz

Kilka km wałem wzdłuż Łęgu

Las w okolicy wsi Burdze

Zdobyte dwa certyfikaty z geokeszy

Sandomierz, Koprzywnica i szaber po sadach

Niedziela, 5 października 2014 | dodano: 05.10.2014

Ślad się mi urwał ale trasa dalej prowadziła wzdłuż jeziora Tarnobrzeskiego, przez Tarnobrzeg a potem bocznymi przez Sobów i Poręby Furmańskie do Grębowa a dalej już główną do Stalowej Woli .

Niedziela . Dziś dalszy ciąg bez chmurnej pogody więc znów ruszamy z chłopakami w trasę .Dziś śmigamy za Sandomierz . Ruszam więc rano choć temperatura odstrasza, jest tylko 2 stopnie powyżej zera więc zakładam długie spodnie i rękawiczki z długimi palcami no i kurkę . Do Sandomierza jadę dziś najkrótszą trasą . Pod umówione miejsce docieram pierwszy, potem przyjeżdża Grzesiek a na koniec Andrzej i Adam . W Sandomierzu już jest cieplej więc zakładam normalne rękawiczki . Już w pełnym składzie ruszamy w stronę Koprzywnicy bocznymi drogami, głównie przez sady co pozwala na na szaber . Nasze plecaki i sakwy zapełniają się gruszkami i jabłkami . W Skotnikach zatrzymujemy się na krótki odpoczynek przy miejscowym dworku ( zbudowany na przełomie XVII i XVIII wieku ) . Jedziemy dalej sadami aż do Koprzywnicy gdzie na początek zatrzymujemy się u kolegi Andrzeja i Adama . Zostaliśmy poczęstowani gorąca kawa i herbatą . Tu spędziliśmy około 40 minut . Potem pojechaliśmy sobie dokoła miejscowego zalewu a na koniec wizyty w Koprzywnicy odwiedziliśmy romański kościół pw .Św Floriana, przy kościele są tez pozostałości po klasztorze cystersów . Tu kilka fotek i ruszamy teraz znów drogami przez sady w kierunku Łoniowa . W Łoniowie wjeżdżamy już na drogę główną i przejeżdżamy mostem  przez Wisłę . Zaraz znów zjeżdżamy w boczne drogi i teren jedziemy przez teren dawnej kopalni siarki i wzdłuż zalewu Tarnobrzeskiego . Potem szybko przez Tarnobrzeg śmigamy i jedziemy drogą na Sandomierz . Andrzej i Adam jadą już prosto do domu a ja z Grześkiem odbijamy w kierunku Grębowa i jedziemy bocznymi drogami przez Sobów i Poręby Furmańskie . W Porębach Grzesiek odbija na Zaleszany i dalej na Zaklików a ja jadę dalej na Grębów a potem już prosto do domu .

Dwórek w Skotnikach

Przystanek u znajomego w Koprzywnicy

Zalew w Koprzywnicy .

Romański kościół w Koprzywnicy

Jezioro Tarnobrzeskie

Z sadów....wielki pyszne gruszki i jabłka

Jesienne ognisko na źródlisku Łany

Sobota, 4 października 2014 | dodano: 04.10.2014

Weekend jesienny zapowiada się pięknie . Pogoda dalej prawie letnia, to znaczy dużo słońca i nawet ciepło choć ranki niestety zimne . Dziś z Andrzejem i Grześkiem ruszamy na źródlisko w Łanach . Tam rozpalimy sobie ognisko i upieczemy kiełbaski . Ruszam o 8 rano, trzeba było ubrać długie spodnie i kurtkę bo zimnoo, szkoda że nie ubrałem też rękawiczek z długimi palcami . Umówiłem się z Andrzejem w Radomyślu a Grześka mieliśmy spotkać w Borowie . Po godzinie docieram do Radomyśla i tam już czeka Andrzej . Miedzy czasie zrobiło się już trochę cieplej . Ruszamy na Borów . Tam już czeka Grzesiek, ruszamy dalej już bez przystanków do Łanów . Tu rozbijamy się z majdanem pod zadaszeniem . Grzesiek idzie na szaber, czyli po drewno na ognisko .a my rozkładamy jedzenie i picie na stół . Andrzej w swojej mini kuchence wstawia wodę na herbatę i kawę ( wodę bierzemy wprost ze źródełka ) a ja sobie podziwiam źródlisko . Po rozpaleniu ogniska pieczemy kiełbaski i odpoczywamy . Potem najprzyjemniejsza część wycieczki czyli zjadamy co usmażyliśmy na ogniu . Zbieramy się nie śpiesznie i jedziemy znów na Borów ale tym razem przez las, trochę szutru, trochę asfaltu . W Borowie wyjeżdżamy na drogę główną n\i nią jedziemy dalej . Zatrzymujemy się jeszcze w sklepie aby kupić coś do picia bo słońce zaczyna mocno prażyć . Ja przy okazji przebieram się w krótkie spodenki . Potem odbijamy w boczne drogi i nimi jedziemy nad San, w miejsce gdzie kursuje prom . Dziś weekend więc prom nie kursuje ale my tu przybyliśmy aby zobaczyć pomnik upamiętniający tragedię jaka wydarzyła się tu w 1946 roku . Wtedy podczas zimowej przeprawy promowej, utopiło się w Sanie 17 osób . Tu chwila odpoczynku i ruszamy dalej bocznymi drogami do nowin gdzie znów jedziemy drogą główną aż do Radomyśla . Tam Andrzej odbija na Sandomierz a my dalej jedziemy aż do Dąbrowy gdzie Grzesiek odbija na Zaklików a ja już dalej sam jadę bez przystanków do Stalowej Woli

Źródlisko Łany ..Andrzej myśli, myc rower w źródełku czy nie myć :)

Grzesiek nakradł drewna

Teraz rozpala ognisko

Impreza się rozkręca

Źródlisko

Te białe plamy do są bijące gejzerki wodne

Szczecyn ... pomnik ofiar pacyfikacji wsi

Pniów...pomnik ofiar utonięcie w Sanie

Pniów...prom na Sanie

WC kwadrans

Radomyśl ..stary słup graniczny z czasów gdy te okolice były położone na granicy dwóch zaborów

Wzdłuż Sanu i Wisły

Piątek, 3 października 2014 | dodano: 03.10.2014

Dziś wycieczka mająca na celu zlokalizowanie dwóch pomników . Pomnika w Pniowie który upamiętnia  ludzi który w latach 40 tych XX wieku utonęli w Sanie podczas zimowej przeprawy promowej, drugim pomnik upamiętnia bitwę pod Wrzawami która rozegrała się w 1809 roku .
Pogoda dalej rozpieszcza choć już nie jest tak ciepło ale za to słonecznie i wiatr słaby . Na początek ruszam do Rzeczycy Długiej gdzie odwiedzam babcię . Tu też umówiłem się z Grześkiem i teraz ruszamy razem w kierunku Radomyśla . Pogoda piękna więc postanowiliśmy jechać polnymi drogami aż do wału przy Sanie i nim jechaliśmy aż do Kępy Rzeczyckiej . Na wale natknęliśmy się na znany mi malutki pomnik upamiętniający tajemniczą śmierć Felicji Lubomierskiej . Szlachcianka ta została w tym miejscu zamordowana a miało to miejsce 1936 roku, sprawca mordu nigdy nie został odnaleziony . W Kępie Rzeczyckiej wjeżdżamy znów na asfalt i jedziemy do Radomyśla, tam przejeżdżamy most na Sanie i potem jedziemy zapomnianymi asfaltami i szutrami wzdłuż Sanu  aż do Wrzaw gdzie dojeżdżamy do miejsca w którym kursuje prom na Sanie . Prom dziś nie kursuje ale dla pieszych i rowerzystów jest możliwość przedostania się na drugi brzeg łódką .My jednak z tego nie korzystamy choć jak okazało się wspomniany pomnik ofiar zatopionego promu znajduje się właśnie po drugiej stronie Sanu . Pojedziemy tam kiedy indziej . Ruszamy teraz  w stronę drogi na Sandomierz, znów trochę asfaltu i trochę szutru . Jadąc wzdłuż walu docieramy wreszcie do pomnika Bitwy Wrzaskiej . Tu chwila odpoczynku, kilka fotek i ruszamy dalej bocznymi drogami aż do Sandomierza . W Sandomierzu, na starym rynku spotykamy się z Andrzejem . Chwila odpoczynku i teraz jedziemy we trzech prawie ta samą droga w kierunku Wrzaw . Po pewnym czasie odbijamy jednak w stronę Skowierzyna i dalej do Zbydniowa . W Zbydniowie zatrzymujemy się przy dworku Horodyńskich . 5 minut odpoczynku. Grzesiek odbija teraz na Radomyśl i dalej do Zaklikowa a my ruszamy w stronę Kotowej Woli . Tam Andrzej odbija na Zaleszany i Sandomierz a ja jadę na Jamnicę i dalej już główną do domu .

Polną droga jedziemy w kierunku Sanu

Jak widać na polach iście wiosennie

Zapomniany pomnik zamordowanej szlachcianki

Wrzawy ... łódka i prom

Pomnik we Wrzwach upamiętniający budowniczego szkoły i żołnierzy AK

Pomnik Bitwy Wrzaskiej

Szlak rowerowy przebiegający obok pomnika