Jesienne ognisko na źródlisku Łany

Sobota, 4 października 2014 | dodano: 04.10.2014

Weekend jesienny zapowiada się pięknie . Pogoda dalej prawie letnia, to znaczy dużo słońca i nawet ciepło choć ranki niestety zimne . Dziś z Andrzejem i Grześkiem ruszamy na źródlisko w Łanach . Tam rozpalimy sobie ognisko i upieczemy kiełbaski . Ruszam o 8 rano, trzeba było ubrać długie spodnie i kurtkę bo zimnoo, szkoda że nie ubrałem też rękawiczek z długimi palcami . Umówiłem się z Andrzejem w Radomyślu a Grześka mieliśmy spotkać w Borowie . Po godzinie docieram do Radomyśla i tam już czeka Andrzej . Miedzy czasie zrobiło się już trochę cieplej . Ruszamy na Borów . Tam już czeka Grzesiek, ruszamy dalej już bez przystanków do Łanów . Tu rozbijamy się z majdanem pod zadaszeniem . Grzesiek idzie na szaber, czyli po drewno na ognisko .a my rozkładamy jedzenie i picie na stół . Andrzej w swojej mini kuchence wstawia wodę na herbatę i kawę ( wodę bierzemy wprost ze źródełka ) a ja sobie podziwiam źródlisko . Po rozpaleniu ogniska pieczemy kiełbaski i odpoczywamy . Potem najprzyjemniejsza część wycieczki czyli zjadamy co usmażyliśmy na ogniu . Zbieramy się nie śpiesznie i jedziemy znów na Borów ale tym razem przez las, trochę szutru, trochę asfaltu . W Borowie wyjeżdżamy na drogę główną n\i nią jedziemy dalej . Zatrzymujemy się jeszcze w sklepie aby kupić coś do picia bo słońce zaczyna mocno prażyć . Ja przy okazji przebieram się w krótkie spodenki . Potem odbijamy w boczne drogi i nimi jedziemy nad San, w miejsce gdzie kursuje prom . Dziś weekend więc prom nie kursuje ale my tu przybyliśmy aby zobaczyć pomnik upamiętniający tragedię jaka wydarzyła się tu w 1946 roku . Wtedy podczas zimowej przeprawy promowej, utopiło się w Sanie 17 osób . Tu chwila odpoczynku i ruszamy dalej bocznymi drogami do nowin gdzie znów jedziemy drogą główną aż do Radomyśla . Tam Andrzej odbija na Sandomierz a my dalej jedziemy aż do Dąbrowy gdzie Grzesiek odbija na Zaklików a ja już dalej sam jadę bez przystanków do Stalowej Woli

Źródlisko Łany ..Andrzej myśli, myc rower w źródełku czy nie myć :)

Grzesiek nakradł drewna

Teraz rozpala ognisko

Impreza się rozkręca

Źródlisko

Te białe plamy do są bijące gejzerki wodne

Szczecyn ... pomnik ofiar pacyfikacji wsi

Pniów...pomnik ofiar utonięcie w Sanie

Pniów...prom na Sanie

WC kwadrans

Radomyśl ..stary słup graniczny z czasów gdy te okolice były położone na granicy dwóch zaborów