Roztoczańska Majówka---Zwiedzanie części Roztocza

Czwartek, 2 maja 2013 | dodano: 09.05.2013

Wczoraj przyjechaliśmy z Grześkiem na Roztocze . Zatrzymaliśmy się na campingu w Suścu . Nocą w domku było bardzo zimno więc z radością przywitaliśmy ranek . Po śniadaniu wsiedliśmy na rowery i ruszyliśmy na zwiedzanie Roztocza . pogoda była pochmurna ale nie było już tak zimno jak w nocy . Na początek wyruszyliśmy niebieskim szlakiem szumów . Wjechaliśmy w leśna drogę i jechaliśmy w kierunku małej rzeczki Jelen na której znajdowały się małe progi wodne . Ścieżka po której jechaliśmy wiodła czasami wzdłóż rzeczki a czasami w pewnym oddaleniu od niej . Czasami biegła tak blisko rzeki że trzeba było rowery prowadzić gdyż ścieżka biegła raz w górę raz w dół i była usiana śliskimi korzeniami drzew . Co jakiś czas trasa szlaku niebieskiego wiodła na druga stronę rzeczki i trzeba było przejść po kładkach . Główna atrakcją tej części szlaku był przepiękny półtora metrowy wodospad . Tu spędziliśmy kilkanaście minut . Po pewnym czasie szlak skręcił w kierunku większej rzeki Tanew na której znajdują się sławne szumu . Po dojechaniu nad Tanew zobaczyliśmy przy rzecze mogiłę z czasów II a także ruiny stanicy harceskiej która została zniszczona przez rosjan we wrześniu 1939 roku. Tu już szlak biegł wzdłóż Tanwi , nad samym jej brzegiem i bardzo rzadko dało się jechać rowerem , trzeba było prowadzić . Ale za to można było się delektować pięknem szumów i otaczającego nas lasu . W jednym miejscu natrafiliśmy na małe źródełka które wybijały przy brzegi rzeki i po 2 metrach wpadały do rzeki . Po kilku kilometrach wyszliśmy z lasu i wjechaliśmy na szosę w Rebizantach . Dalej już asfaltem jechaliśmy w kierunku Narola . Po drodze mijaliśmy ciekawe wsie takie jak Huta Szumy i Paary . Po dotarciu do Narola zjechaliśmy znów na leśne dukty i szukaliśmy starego młyna i cerkwi które miały się tu znajdować . Okazało się że młyn to nic ciekawego a cerkiew mimo ze piękna to miała zamknięte na 4 spusty ogrodzenie i nie dało się jej bliżej przyjrzeć . Po wyjechaniu znów na asfalt udaliśmy się w kierunku pałacu klasycystycznego , zbudowany on był w 1776 – 1781 roku przez hrabiego Łosia . Otoczony jest on parkiem w którym rośnie dużo różnych starych drzew . Dziś pałac jest stopniowo odnawiany . Wróciliśmy na gówna drogę która pojechaliśmy aż do Bełżca . Tu najpierw udaliśmy się na obrzeża aby zobaczyć jeden z tutejszych bunkrów . pogoda znów zrobiła się bardzo pochmurna więc zdjęcia bunkra wyszły słabo . Wróciliśmy do Bełżca i udaliśmy sie w kierunku miejsca w którym w czasie II wojny światowej położony był jeden z największych obozów koncentracyjnych . Dziś jest tu bardzo okazany pomnik poświęcony ofiarom tego obozu . Pomnik robi kolosalne wrażenie na wszystkich zwiedzających . Tu zeszło nam trochę czasu gdyż aby zobaczyć pomnik i budynek poświęcony pamięci ofiar obozu musieliśmy zwiedzać go pojedyńczo . Najpierw Grzesiek pilnował rowerów a potem ja . Z Bełżca pojechaliśmy dalej do oddalonego o kilkanaście km Tomaszowa Lubelskiego . To zobaczyliśmy piękną i odnawianą cerkiew , bardzo ładny drewniany kościółek . Pogoda wreszcie zrobiła się lepsza i zza chmur wyszło słońce i było dużo cieplej odrazu . I wtedy naszło nas na grilla..a konkretnie to aby kupić w Tomaszowie grill jednorazowy i już na campingu uraczyć się grilowanymi specjałami . A że Tomaszów to nie duże miasteczko o takiego grilla było ciężko . Jednak udało nam się go wreszcie nabyć . Z Tomaszowa już jechaliśmy w kierunku Suśca . Po drodze zatrzymaliśmy się jeszcze we wsi Kniazie gdzie zrobiliśmy sobie mały odpoczynek przy drewnianym kościółku . Kościółek położony jest nad pięknym źródliskiem . Ciekawostką jest też to że przy źródlisku leży konstrukcja skrzydła samolotu niemieckiego który rozbił się tu w czasie II wojny światowej . Wróciliśmy do drogi głównej i już bez przystanków dojechaliśmy do Suśca . Rowery zostawiliśmy w naszym domku na campingu a my udaliśmy się na sklepy w poszukiwaniu pyszności na grilla :)

[url=http://www.bikemap.net/route/2099225][/url]

Ruiny stanicy harcerskiej nad Tanwią

Szumy na Tanwi

Malutkie źródełko

Szumy na Tanwi..szlak biegł prawie rzeką

Droga do pałacu biegnąca przez piękny park

Pałac w Narolu

Brama wejściowa do pałacu

Figura Św Floriana przy wjeździe do Narola

Leśną droga w poszukiwaniu starego młyna

Cerkiew w Narolu

Bunkier w okolicy Bełżca

Pomnik w Bełżcu poświęcony ofiarom hitlerowskiego obozu śmierci

Pomnik w Bełżcu poświęcony ofiarom hitlerowskiego obozu śmierci ...tu zamordowani zostali również żydzi z Rozwadowa który dziś jest częścią Stalowej Woli