Lipiec, 2017

Lasami Janowskimi do rezerwatu Obary

Niedziela, 9 lipca 2017 | dodano: 09.07.2017

Dziś wycieczka z Danielem i jego nowym rowerem do rezerwatu Obary w Lasach janowskich . Daniel jeszcze nigdy tam nie była a ja lubię tam jeździć więc śmigamy . Od rana ciepło i co raz bardziej słonecznie . Mijamy miasto, potem bocznymi jedziemy do drogi głównej Nisko - Janów Lubelski. Główna jedziemy jakieś 10 km o odbijamy w las. Kilkaset metrów asfaltem i wjeżdżamy na leśne szutry którymi jedziemy jakieś 9 km aż do Szklarni . Tu wjeżdżamy na asfalt i jedziemy dalej lasami pod Porytowe Wzgórza i dalej na Flisy . . Normalnie na Obary to jechalibyśmy inną trasą ale chcemy wykorzystać maksymalnie niedziele i obczaić nową drogę która prowadzi przez las od Flisów do osady leśnej Władysławów i z tej osady dopiero jechać na rezerwat . Wjeżdżamy więc na tą leśna drogę . Droga dość piaszczysta ale chyba w nocy lub wczoraj padał tu obficie deszcz więc nie jedzie się tak źle tylko omijać kałuże trzeba czasami . Po jakiś 4 km droga spotyka się z wygodnym szutrem leśnym który biegnie w stronę Szewców...i tu odbijamy na ten szuter . Powinniśmy jechać jeszcze kilka km prosto tą droga piaszczystą ale za tym skrzyżowaniem widać było że droga ta robi się już mega piaszczysta . więc nie ma się co na siłę  tam pchać . Po kilku km jazdy tym szutrem dojeżdżamy do następnego skrzyżowania z droga szutrową i tu źle skręciliśmy ale na szczęście za chwilę się zorientowaliśmy że źle jedziemy więc wracamy do skrzyżowania i jedziemy dalej już prawidłowo po drodze szutrowej i tak po kilku km dojeżdżamy do Szewców gdzie wjeżdżamy na asfalt .  Dziś nie dość że gorąco to i bardzo wilgotno więc woda w bidonach szybko się kończy . Na szczęście za kilka km dojeżdżamy do wsi  Bukowa i to szukamy jakiegoś sklepu co by kupić wodę . Sklep jest ..wodę kupujemy i chwilkę tu odpoczywamy . Potem jedziemy wąskim leśnym asfaltem przez kilka km aż docieramy do miejsca gdzie trzeba wjechać w leśny dukt który prowadzi do rezerwatu . W .rezerwacie dłuższy odpoczynek na podziwianie przyrody i posiłek . .Ruszamy dalej, wracamy do asfaltu i po  następnych kilku km dojeżdżamy do drogi Stalowa Wola - Biłgoraj . Odbijamy na Stalową  Wole i jedziemy dalej asfaltem przez lasy . Mijamy wsie Ciosmy, Huta Krzeszowska, Krzyny dwie aż dojeżdżamy w końcu do Zarzecza . Od Ciosmów jechało się jakoś ciężko bo pod wiatr a i co raz bardziej grzało . . Mijamy Zarzecze, potem Kłyżów i Pysznicę i już mamy tylko kilka km do domu .

Poniżej fotki i trasa

Przez Lasy janowskie jedziemy w duzej części po takich fajnych szutrach
DSC_0362"
A potem jedziemy kilka km droga leśną która była dość piaszczysta...dobrze ze padało wczoraj bo jakby nie to trzeba by było pchać rowery
DSC_0361"
I znów jedziemy spory kawałek po szutrach przez las
DSC_0363"
Motylek  leśny
DSC_0364"
Docieramy do rezerwatu i tu odpoczywamy . My i nasze rumaki
DSC_0370"
Nowy rower Daniela...sikis czarniawy :) . Nie to co moja piękna biało czerwona Medzia :)
DSC_0368"
No i wreszcie Rezerwat Obary...kładka poprowadzona po torfowisku
DSC_0367"

Cycle Route 4094048 - via Bikemap.net

Do Sandomierza na turniej rycerski..powrót w deszczu

Sobota, 8 lipca 2017 | dodano: 08.07.2017

Dziś co prawda nie niedziela ale jadę na Sandomierz :)
A konkretnie na co roczny Jarmark Jagielloński  i Turniej Rycerski .. Jarmark jak jarmark , można powiedzieć że podobne organizowane są kilka razy w roku w Sandomierzu a mnie interesuje bardziej turniej rycerski .. Turniej zaczyna sie dopiero po 17 a pogoda dziś nie zachwyca wiec w trasę ruszam dopiero po 13 .  Coś tam niby słońca trochę jest a do tego ciepło ale i duszno...no do Sandomierza mam non stop pod wiatr .  mijam miasto, a potem jadę na Grębów gdzie odbijam w boczne drogi . W Porębach Furmańskich odbijam na Furmany i Sobów aż w końcu dojeżdżam do Wielowsi . Tu przecinam drogę główną Tarnobrzeg- Sandomierz i jadę dalej bocznymi aż do wału przy Wiśle . Teraz jadę kawałek szutrem a potem już po wale aż do Sandomierza...niestety wyleciało mi ze łba że tuz przy moście w Sandomierzu idzie jakiś kanał do huty szkła i nie ma nad nim jak przejechać. Wracam się więc do asfaltu i za chwilę jestem już pod mostem w Sandomierzu . Po przejechaniu przez most jadę nad Sandomierski Bulwar Wiślany . Akurat są jakieś namioty Green Belo i rozdają darmowe mapy i jakieś mini przewodniki więc sobie kilka zabrałem do plecaka .. Jadę dalej a konkretnie do Parku Piszczele . Tu zatrzymuję się przy źródełku które po chwili przechodzi w strumyk a za kilkaset metrów wpada do Wisły . Tu sobie odpoczywam ba mam jeszcze sporo czasu . . Po odpoczynku i małym posiłku ruszam na Sandomierski rynek . Pogoda teraz robi się gorsza , słońca już nie ma a zbierają się chmury deszczowe . Szwendam się trochę pomiędzy straganami na rynku ale dziś wyjątkowo nie a  nic ciekawego .. Opuszczam wiec rynek i jadę na plac gdzie ma odbywać się turniej rycerski . Ludzie powoli się zbierają ale pogoda jakoś nie zachęca turystów  dziś i jest ich niej niż zazwyczaj . W końcu zaczyna się turniej..i zaczyna lekko padać deszczyk . .
Obserwuję turniej z pół godziny ale przy tej pogodzie nie da się nawet jako takich fotek zrobić a i co raz bardziej zaczyna kropić . Czas wracać . Sandomierz opuszczam bocznymi drogami a potem wyjeżdżam na główna do Stalowej Woli . Między czasie zaczęło mocno kropić więc zakładam koszulkę rowerową z długim rękawem . Gdzieś przed Zaleszanami zaczyna lać..wyjmuje więc z plecaka lekką kurtkę przeciw deszczowa .. Po kilku km przestaje lać a sobie lekko mży , kurtki narazie nie ściągam . Z każdym kilometrem deszcz co raz słabszy a w Turbi to już wogóle nie pada i chyba nie padało . Tak samo jak i w Rozwadowie i Stalowej Woli . więc udało mi się nie zmoknąć

Poniżej  fotki i trasa

Cel mojej dzisiejszej wycieczki
19598579_1598339836876730_2182643928784839590_n"
na początku trasy pogoda anwet znośna i drogi spokojne .
DSC_0359"
Kawałek jadę szutrem w kierunku wału przy Wiśle
DSC_0360"
A potem jakiś kilometr po wale
DSC_0361"
Inny niż zazwyczaj widok na Sandomierz...pogoda zaczyna się już psuć więc słabo widać
DSC_0363"
Sandomierz..bulwar nad Wisłą
Namioty Green Belo
DSC_0365"
Rozdawali różne materiały promocyjne więc skorzystałem
DSC_0366"
Jak Sandomierz to i wąwozy
DSC_0367"
Odpoczynek w Parku Piszczele przy źródełku
DSC_0369"
Źródełko po chwili przechodzi w wijący się strumyk
DSC_0371"
Na rynku jarmark
DSC_0375"
Dziś wogóle nie było nic ciekawego na jarmarku
DSC_0377"
Spodobały mi się tylko młode kobiety które wykonywały fajną muzykę
No i wreszcie turniej rycerski ..szkoda ze pogoda padła na amen
DSC_0378"
DSC_0379"
DSC_0382"
DSC_0383"
DSC_0384"
DSC_0385"

Cycle Route 4092266 - via Bikemap.net

Zalew Wilcza Wola i dalej..coś się zakręciłem na trasie .

Piątek, 7 lipca 2017 | dodano: 07.07.2017

Ze dwa lata  nie byłem nad zalewem w Wilczej Woli wiec dziś  taki jest mój cel na dziś . Od rana sporo słońca i ciepełko, waiterek trochę jest ale łeba nie urywa .
Mijam miasto a potem jadę asfaltem przez las w kierunku Przyszowa . Przyszów mijam bokiem przez objazd bo już od dwóch lat robią most na Łęgu i zrobić nie mogą .. Potem jadę główną na Nową Dębe, mijam Stany a za kilka km jestem  w Bojanowie . Tu dobijam w boczne drogi i jadę teraz w kierunku Wilczej Woli . Trasa w większej części wiedzie asfaltami przez las więc jedzie się przyjemnie .. W końcu docieram nad zalew w Wilczej Woli .. miałem zamiar objechać go dookoła ale powoli zbierały się chmury z nadchodzącego frontu więc postanowiłem to zostawić na następny raz . Jakieś dwa km jadę wzdłuż zalewo po drodze gruntownej a potem już asfalt . wiodący lekkim podjazdem do Woli Raniżowskiej . Tu odbijam w kierunku Porebów Wolskich i znów jadę asfaltami przez las . Zazwyczaj z Woli Ranizowskiej jechałem na Ranizów prosto a potem odbijałem Korczowiska i Cholewianą Górę a dziś coś mnie podkusiło zmienić trasę . Jadę więc i chyba coś się zamyśliłem bo przegapiłem skręt na Karczowiska i pojechałem dalej....i wyjechałem w Raniżowie . No nic...jadę dalej . Wiem ze za kilka km mam odbić na wieś Mazury więc jest ok . . Dojechałem do Mazur i...tu znów zamiast odbić na Korczowiska to...pojechałem dalej jak jakiś ślepy idiota . No i tak sobie jadę z wiatrem przyjemnie aż w końcu wyjezdżam z lasów i widzę na pobliskim wzgórzu znajomy kościół .,  Szlak by trafił...jakimś cudem wylądowałem w Sokołowie Małopolskim :) . Sokołów położony jest przy drodze głównej do Rzeszowa więc po 1 do domu daleko a pogoda co raz gorsza a po 2 trzeba teraz jechać ta ruchliwą drogą kilka km . No ale po dojechaniu do Sokołowa widżę że jest jakaś boczna idąca na Leżajsk a więc pewnie i od niej idą inne drogi boczne w kierunku domu . Akurat tu czarna dupa z zasięgiem więc google maps mi nie pomoże chwilowo .. Jadę wiec ta boczna która wcale taka boczna nie jest bo dość szeroka i ruchliwa . po kilku km odbijam w inną boczna na Górno z nadzieja że jakoś nie za szybko będę musiał wjechać na główna Nisko - Rzeszów .. w Górnie chwila odpoczynku i mały posiłek...i niestety trzeba wjechać na główną bo po prostu innych dróg nie ma . Jadę więc na Nisko, akurat tu asfalt szeroki i ma boczne pasy awaryjne więc jedzie się w miarę bezpiecznie pomimo dużego ruchu . Teraz też droga mocno pofalowana, raz w górę a raz w dół  i tak mijam Kamień i za kilka km docieram do Jeżowego . Tu odbijam w boczne drogi biegnące w kierunku Bojanowa...czyli mniej więcej tu miałem wyjechać w drodze z Mazur :) .
Smigam więc wesoło i znów mam jakąś pomroczność jasna bo odbiłem za wcześnie w  kierunku lasu i za kilka km wyjechałem znów..na głównej do Niska...Nic, wracam po prostu do drogi na Bojanów ( kawałek po drodze polno szutrowej ) . No i wreszcie za jakiś czas odbijam w dobą drogę biegnącą do Zalesia ...nooo, tu już nie mam prawa się zamotać bo drogę znam dobrze .. W Zalesiu dobijam w wąski asfalt leśny i nim jadę do drogi  wiodącej lasem do głównej Nisko - Przyszów . Tu odbijam na Nisko a z Niska juz tylko kilka km do domu ..
Miało być  jakieś 80 km a wyszło 120 . Na szczęście pomimo że w połowie trasy słonce ukryło się za chmurami to nie padało i było ciepło .

Poniżej fotki i trasa

Nad Łęgiem w Rudzie
Spoe...kościół pw Św Michała
Do Wilczej Woli jadę głównie lasami
Nad zalewem w Wilczej Woli
DSC_0362"
Wola Raniżowska...kościół pw Św Wojciecha
DSC_0364"
Mazury,..bunkrów ani jezior nie ma do tego się zamotałem na trasie .
DSC_0365"
Potem pogoda się trochę zepsuła i nie było jak focić na trasie...droga przez Puszczę Sandomierską
DSC_0366"

Cycle Route 4090594 - via Bikemap.net

Popołudniowy lajcik po okolicy...wałami i polami .

Czwartek, 6 lipca 2017 | dodano: 06.07.2017

Po kilku dniach lenistwa, wracam na rower :)
Dziś wyjechałem dopiero przed 14  więc i trasa nie za długa ale za to ciekawa .
Mijam miasto a potem jadę główną w stronę Tarnobrzega . Po dojechaniu do Grębowa odbijam na Trześn ale po kilku km odbijam znów w boczne drogi i jadę dalej w kierunku Trześni ale inną droga niz zazwyczaj . Pogoda z każda chwilą co raz ładniejsza a i widoki po drodze piękne . Wszędzie złote łany zboża poprzetykane polnymi kwiatami lub łąki zalane w całości kwiatami polnymi . . W Trześni dobijam na Sokolniki a w Sokolnikach na Gorzyce . W Gorzycach przecinam główna drogę na Sandomierz i jadę dalej bocznymi w kierunku Wrzaw . We Wrzawach zatrzymuję się na chwilkę przy promie na Sanie..choć prom to za dużo powiedziane . Aktualnie dla chcących się przeprawić przez San..czeka łódka ( kiedyś nawet nią płynąłem z rowerem  ) . Zaraz za Wrzawami opuszczam asfalt i jadę teraz droga szutrową po wale biegnącym przy Sanie . I tam dojeżdżam po kilku km do mostu na Sanie w Radomyślu, tu na kawałek wjeżdżam na asfalt a potem znów jadę po wale...z tym że już nie po szutrze a po wąskiej ścieżce która czasami zanikała zupełnie ale i tak jechało się bardzo przyjemnie  . Cisza i spokój przez następne kilka km .. I tak docieram na wysokość Turbii więc zjeżdżam z wału i jadę dalej drogą polną w kierunku miejscowego lotniska sportowego . od kilku dni odbywają się tu Samolotowe Nawigacyjne Mistrzostwa Polski więc ciągle  coś tu lata przez ostanie dni . . Docieram polnymi drogami do lotniska . Na trawie stoi kilka samolotów sportowych a narazie lata tylko jeden z miejscowego klubu który ciągnie za sobą szybowce . Chwilę obserwuję samoloty a potem jadę juz asfaltami w kierunku Stalowej Woli do której z lotniska jest tylko kilka km .

Fotki i na końcu trasa

Na początek asfaltami przez las
A za lasami...wszędzie pola ze złotym zbożem
DSC_0335"
Kwiaty polne w zbożu
DSC_0336"
DSC_0337"
I całe pola kwiatów  polnych
DSC_0339"
DSC_0340"
DSC_0344"
DSC_0343"
Wijacy się malowniczo asfalt pomiędzy polami a do tego jeszcze piękna stara kapliczka
DSC_0345"
Przed Gorzycami...
DSC_0346"
Jelonki w Gorzycach
DSC_0347"
DSC_0348"
Wrzawy...prom rzeczny...łódka znaczy . Ale dwoje ludzi i rowery się zmieszczą więc jest OK :)
DSC_0349"
DSC_0350"
Teraz jadę kilkanaście km po drogach na wale....raz jest szuter...
DSC_0351"
DSC_0352"
..a czasami ledwo widać ścieżkę...albo i wogóle jej brak
DSC_0353"
DSC_0354"
Zjeżdżam z wału i jadę dalej polnymi drogami jakieś 2 km
DSC_0355"
DSC_0356"
Turbia..lotnisko sportowe
DSC_0360"
Samoloty biorące udział we wspomnianych zawodach
DSC_0357"
DSC_0358"
DSC_0359"
Wilga zaraz wystartuje i pociągnie za sobą w przestworza szybowiec