Do Sandomierza na turniej rycerski

Niedziela, 7 lipca 2013 | dodano: 08.07.2013

/1640177

Niedziela . Od rana piękne słonce i ciepełko więc ruszam na Sandomierz . Dziś w tym przepięknym mieście odbywać się ma Jarmark Jagielloński i turniej rycerski więc takich atrakcji przegapić nie można . Na początek..pech . Wchodzę do pomieszczenia gdzie trzymam rower i widzę..kapcia w przednim kole . Więc wymiana dętki i ruszam . W Sandomierzu spotkać się mam jak zwykle z Grześkiem . Dość szybko docieram do Sandomierza i od razu jadę na stare miasto . Tu już widzę dość sporo zwiedzających no i rozłożonych wystawców którzy przyjechali to ze swoim towarem na Jarmark Jagielloński . Są tu nie tylko okoliczni sprzedawcy ale i z całej Polski a nawet z Litwy . U Litwinów kupuję pyszne ciastka . Obchodzę cały rynek kilka razy i czekam na Grześka . Wreszcie przyjeżdża i wspólnie czekamy na przemarsz orszaku króla Władysława Jagiełły i rycerzy . Wreszcie się zjawiają na rynku i możemy podziwiać piękne stare z tamtego okresu a także rycerzy w pełnych zbrojach . Przemarsz trwa kilkanaście minut a potem zaczyna się przedstawienie i tańce z tamtego okresu . Turniej rycerski zaczyna się dopiero za 4 godziny więc my ruszamy na wycieczkę po okolicach Sandomierza . na początek jedziemy na Góry Pieprzowe . Te niewielkie górki są obok Sudetów najstarszym górotworem w naszym kraju . Docieramy do punktu widokowego z którego rozpościera się przepiękny widok na Sandomierz , płynąca w dole Wisłą także na okoliczne wsie i miasta . Widać położony około 20 km dalej Tarnobrzeg , położona 30 km dalej Stalową Wolę . No i wszędzie rosną sady owocowe . przy samym punkcie widokowym są akurat owocujące teraz wiśnie i czereśnie więc można się częstować ;) . Ruszamy dalej i zjeżdżamy w dół prawie aż pod samą Wisłę i jedziemy przez wsie aż do drogi głównej biegnącej w stronę Zawichostu . Przecinamy ta drogę i od razy jedziemy stromym podjazdem . Dalej jechaliśmy pofałdowanym terenem aż do Garbowa gdzie urodził się sławny rycerz Zawisza Czarny . Fotka pod pomnikiem rycerza i jazda dalej w kierunku Kichar .Po drodze mieliśmy strome podjazdy i zjazdy przepięknymi wąwozami. Jeden z nich był dość długi i miał nachylenie 10 stopni ale akurat ten pokonywaliśmy w dół .W Kicharach zatrzymaliśmy się przy ruinach kaplicy Św Rocha w których widać jeszcze reszki polichromii na ścianach ... Ruszamy dalej i znów wąwozami raz w górę raz w dół w kierunku Sandomierza . przed samym Sandomierz nagle skończył się asfalt i jechaliśmy polną droga biegnąca w dół a gdy asfalt znów się zaczął musieliśmy wjechać znów na jedno z siedmiu wzgórz na których leży Sandomierz . W mieście chwilka przy sklepie a potem udaliśmy się do parku piszczele nad źródełko Piszczelówka z zamiarem posilenie się zakupionymi ciastkami . Przeszkodziły nam jednak roje komarów i pojechaliśmy znów na stare miasto i tam się posililiśmy . Ja kupiłem sobie od razu opakowanie przepysznych krówek Opatowskich . Potem pojechaliśmy już do miejsca w którym odbywać się miał turniej rycerski z udziałem Chorągiew Rycerstwa Ziemi Sandomierskiej . W turnieju brało udział 6 rycerzy z XV wieku . Widok był wspaniały . Rycerze na pięknych koniach ubrani w zbroje i uzbrojeni w miecze i kopie . Na początek rycerze mieli w galopie za zadanie kopiami strącać coraz mniejsze krążki umieszczone na drążkach a potem brali udział w walkach na kopie co wzbudziło największy entuzjazm wśród licznie zgromadzonej publiczności . Wrażenia były wspaniałe . Po półtorej godzinie skończył się turniej i ruszyliśmy bocznymi drogami w kierunku Stalowej Woli . Przy moście na Sanie w okolicy Radomyśla Grzesiek odbił na Zaklików a ja prosto do Stalowej Woli .

Rynek w Sandomierzu

Król Władysław Jagiełło wjeżdża na rynek starego miasta

Orszak królewski

Zawisza Czarny

Widok z Pieprzówek na Sandomierz

Wiśniowy raj na Pieprzówkach

Nasze rowery też podziwiają widoki

Wiśnie..w tle Sandomierz

Retro Nyska..wożąca turystów po Sandomierzu i okolicach

Brzoskwinie tuż tuż...jeszcze z tydzień ,dwa i można na szaber przyjechać ;)

Garbów..przy pomniku Zawiszy Czarnego

Kościół pw. MB Bolesnej i św. Wita Męczennika w Górach Wysokich

Zabójczy zjazd wąwozem.. o podjeździe wolę nie myśleć nawet ;)