Okrężnie do Wierzchowisk

Sobota, 15 czerwca 2013 | dodano: 15.06.2013

[url=http://www.gpsies.com/map.do?fileId=vrtorhykkeaegrih][/url]

Dziś wycieczka z Grześkiem w kierunku Wierzchowisk . Rano nie było za ciepło a do tego kropiło więc ubieram lekką kurtkę i ruszam . Z Grześkiem spotykam się w okolicach Łążka Garncarskiego i ruszamy dalej już szutrowym szlakiem szklarskim przez Lasy janowskie . Docieramy do asfaltu i odbijamy na Porytowe Wzgórza a dalej na Flisy . Za Flisami przecinamy drogę wiodąca z Janowa Lubelskiego do Szczebrzeszyna i jedziemy już lekko pod górkę w kierunku Branewki i Godziszowa . W Godziszowie odbijamy w kierunku Piłatki . Droga tu idzie raz ostro w dół a raz w górę . W końcu docieramy do Wierzchowisk i tu zatrzymujemy się w parku otaczającym duży dwór w którym znajduje się hotel o mini ośrodek wypoczynkowy . Zatrzymujemy się przy źródełkach które dają początek rzece Sanna . Woda w źródełkach jest krystalicznie czysta co widać po tym że pływają tu pstrągi . Obok źródełek w parku znajduję się tez stary zabytkowy krzyż upamiętniający powstańców z roku 1963 . Odpoczywamy tu dłuższą chwile a potem ruszamy znów pod górę w kierunku Modliborzyc . przed Modliborzycami zjazd w dół i zatrzymujemy się na miejscowym rynku . Robimy mini zakupy w spożywczaku i odpoczywamy znów chwilę . Potem odbijamy w kierunku Lasów Janowskich i Lipskich . Jedziemy dość kiepską droga 16 km do Gwizdowa gdzie odbijamy w leśną drogę na Osówek . W Osówku zaczyna się znów asfalt który biegnie wzdłoż przepięknych stawów otoczonych lasem . Dojeżdżamy do Malińca i odbijamy w kierunku Gielni i Lipy . Przed Gielenią Grzesiek odbija w kierunku Zaklikowa a ja jadę dalej do Lipy gdzie skręcam w kierunku Goliszowca i Rzeczycy Długiej . W Rzeczycy odwiedzam babcię a potem jadę prosto do domu .

Wierzchowiska..dwór Sanna

Wierzchowiska..stary krzyż na terenie parku

Wierzchowiska..sauna na terenie parku

Wierzchowiska..źródła rzeki Sanna

Stara kapliczka pod wiekowym drzewem..okolice Modliborzyc

Lasy Janowskie..jagody już są

Lasy Janowskie..Medzie odpoczywa a ja zjadam jagody

Lasy Janowskie..stara remiza strażacka

Kalenne ....Pomnik Pomordowanych mieszkańców wsi przez hitlerowców

Stawy w okolicach Gwizdowa

Stawy..okolice Osówka

Lasy Lipskie...tędy biegła leśna kolejka wąskotorowa