Niedzielna wycieczka do Frampola

Niedziela, 5 maja 2013 | dodano: 05.05.2013

Wczoraj wypoczywałem po trzy dniowej wyprawie na Roztocze a dziś już znów poczułem głód rowery więc wyruszyłem znów w trasę . Dziś w kierunku Frampola gdzie chciałem zobaczyć zapomniany kirkut . W trasę wyruszyłem z kolega Danielem a po drodze mieliśmy zabrać jeszcze Grześka . Wyjechaliśmy o 9 i przez Pysznicę w potem Kłyżów dojechaliśmy do głównej drogi Nisko - Janów Lubelski . Tempo było fajne więc szybko dojechaliśmy na miejsce spotkania z Grześkiem . Gdy przyjechał od razu odbiliśmy z asfaltu na szutrową drogę przez Lasy Janowskie zwaną drogą szklarską . Jechaliśmy nią kilka km aż dojechaliśmy do osady Szklarnia a tam znów asfalt przez las . Po kilku km minęliśmy Porytowe Wzgórza i jechaliśmy dalej w kierunku Flisów a dalej do Dzwoli . W Dzwoli zatrzymaliśmy się na kilka minut przy źródlisku .Potem znów bocznymi drogami jechaliśmy prawie aż do Frampola . Dopiero jakieś 2 km przed Frampolem musieliśmy wjechać na drogę główna . We Frampolu drobne zakupy spożywcze w sklepie i odpoczynek przy fontannie . Ruszyliśmy dalej w kierunku pięknego Frampolskiego kościoła Świętego Jana Nepomucena i Matki Bożej Szkaplerznej . kilka fotek i jedziemy szukać zapomnianego kirkutu . Udało się go szybko namierzyć . Niestety jest w fatalnym stanie . pozostało tylko kilkanaście macew które zarośnięte są przez bujną roślinność . Na środku stoi też pomnik pamięci ku czci pomordowanych żydów w czasie II wojny światowej . Opuszczamy Frampol i jedziemy główną droga prawie 20 km aż do Janowa Lubelskiego . Tu chwila odpoczynku i ruszamy dalej . Daniel i ja w kierunku Stalowej Woli a Grzesiek do Zaklikowa przez Modliborzyce . Nawet dobrze się jechało więc te pozostałe 42 km do domu szybko przejechaliśmy i na 16 20 byliśmy w domu .

[url=][/url]

Odpoczynek przy fontannie we Frampolu

Zabytkowy kościół we Frampolu

Zabytkowa dzwonnica przy kościelna we Frampolu

Zapomniany kirkut

Zarośnięte macewy

Pomnik ku czci pomordowanych żydów

Miejsce straceń żydów

Na małym rynku w Janowie Lubelskim

Dąb Wolności zasadzony w 1920 roku przy małym rynku w Janowie Lubelskim

Lasy Janowskie..mała leśna rzeczka rozlewa się na łące