Słoneczna wiosenna niedziela

Niedziela, 21 kwietnia 2013 | dodano: 21.04.2013

Dziś od rana tylko słoneczko za oknem więc wyruszam w zaplanowaną trasę . Czyli Stalowa Wola - Tarnobrzeg - Sandomierz - Stalowa Wola . Wyjeżdżam o 10 . Mimo bez chmurnej pogody za gorąco nie ma . Gdzieś po 5 km uświadamiam sobie że..zapomniałem telefonu . No ale wracał się już nie będę . W plecaku mam aparat wiec jest czym robić fotki no i drugi telefon do GPSa . Docieram do Grębowa gdzie zatrzymuję sie na chwilkę i fotografuję kościół Św Wojciecha . Mijam Grębów i jestem na drodze wiodącej do Tarnobrzega . Na trasie zatrzymuję się na chwilę przy pomniku upamiętniającym nie istniejącą już wieś Jeziórko która została zlikwidowana przez władze PRLu a na jej miejscu powstała nie opodal kopalnia siarki . Tu też znajduję pierwszego dziś geokesza . Ruszam dalej i przed samym Tarnobrzegiem zatrzymuję się przy ciekawym obiektem . Jest to duży pałac myśliwski zbudowany w stylu neogotyckim w 1853 roku . Obok stoi zrujnowany budynek który wchodził w skład folwarku . Ruszam dalej i docieram do Tarnobrzegu . Tu na początek chciałem zobaczyć mały cmentarz żydowski lecz okazało się że brama wjazdowa jest zamknięta na 4 spusty . Ruszam więc na Tarnobrzeski stary rynek . Tu miałem odszukać kolejnego geokesza lecz jak to w słoneczne dni na rynku kupa ludzi i nie chciałem spalić kryjówki . Ruszam więc dalej pod przepiękny kościół i klasztor Dominikanów zbudowany w XVII wieku . Ruszam dalej i docieram do budynku w którym kiedyś był Tarnobrzeski browar zbudowany w 1860 roku . Dziś jest tu resteuracja . Jadę dalej i docieram do przepięknego parku w którego centrum znajduję się wspaniały pałac Tarnowski z 1830 roku . Tu kręcę się trochę i szukam kolejnego geokesza lecz go nie odnajduję . Może następnym razem .
Po odpoczynku w pięknym parku jadę już dalej drogą główna do Sandomierza . kilka km przed Sandomierzem skręciłem w boczną drogę i tu napotkałem dwa bardzo ciekawe obiekty stojąca blisko siebie . Pierwszy z nich to kościół pw. św. Gertrudy i Michała Archanioła w Wielowsi który powstał z końcem XIX wieku a drugi to znajdujący się po drugiej stronie drogi okazały klasztor Dominikanek . Ruszyłem dalej boczna droga i po kilku km dotarłem do nad Wiślanego wału . Pojechałem nim aż do Sandomierza a po drodze mijałem Sandomierską hutę szkła . Gdy już byłem prawie pod mostem w Sandomierzu okazało się że...nie da rady do niego dojechać gdyż z Wisły w kierunku huty zbudowany jest kanał który zasila hutę . No i trzeba było się cofnąć wałem około 2 km . więc wróciłem na drogę asfaltową i nią dojechałem do Sandomierza . Z Sandomierza już główną droga pojechałem w kierunku Stalowej Woli . W pobliskich Charzewicach wstąpiłem jeszcze do parku Lubomirskich gdzie odnalazłem następnego geokesza i nacieszyłem oczy zawilcami którymi zasłany był cały park . No i do domu dojechałem wreszcie .

[url=][/url]

Grębów ..kościół Św Wojciecha

Pomnik upamiętniający wieś Jeziórko

Geokesz

Tarnobrzeg..ruina..pozostałość po folwarku

Tarnobrzeg...dawny pałac myśliwski Tarnowskich

Zawilce i inne wiosenne kwiecie pod pałacem myśliwskim

Kościół i klasztor Dominikanów w Tarnobrzegu

Tarnobrzeg..dawny browar

Tarnobrzeg..pałac Tarnowskich

Medzia szuka geokesza

Nowe siodełko Medzi

Nie czynna fontanna w parku okalającym pałac Tarnowskich

Kościół pw. św. Gertrudy i Michała Archanioła w Wielowsi

Klasztor dominikanek w Wielowsi

Sandomierz..huta szkła..widok od strony Wisły

Po wale aż do Sandomierza i..nazad kilka km gdzyż nie spodziewanie kanał przecina wał

Widok z wału na Sandomierskie stare miasto