Na poligon V1 i V2 w Bliźnie

Czwartek, 20 lipca 2017 | dodano: 20.07.2017

Dla zainteresowanych..cel wycieczki dzisiejszej
Park Historyczny Blizna Park Historyczny Blizna

Dziś dłuższa wycieczka z Danielem . Pogoda ma byc dobra a wręcz upalna wiec wyjeżdżamy już o 8 a naszym celem jest Park Historyczny w Bliźnie . Jest to miejsce gdzie hitlerowcy testowali rakiety V1 i V2 . Na dawnym poligonie tych rakiet stworzony ciekawy obiekt historyczny ..
Ruszamy więc o 8  a już o tej porze jest bardzo ciepło . Jedziemy do Bojanowa  a tam odbijamy w boczne drogi i jedziemy na Kopcie i dalej juz prosto do Kolbuszowej . Tu jesteśmy gdzieś koło 1030 a grzeje już dość mocno więc robimy przystanek  na miejscowym runku . Posilamy się , pijemy zimną wodę i odpoczywamy  kilka minut w cieniu drzew . Potem opuszczamy Kolbuszową  i jedziemy do Domatkowa . Teraz teren już leciutko pofalowany więc w tym upale i przy niekorzystnym  wietrze nie jedzie się lekko .. W Doamtkowie mieliśmy odbić  na Hutę Przdborską ale jakimś cudem źle skręciliśmy i pojechaliśmy na Zapole . Gdy zrozumieliśmy y błąd to już nie chciało się nam wracać i pojechaliśmy na Hucisko a tam wjechaliśmy w leśne drogi i szutry którymi dojechaliśmy  do Blizny . .Jeszcze przed parkiem historycznym zobaczyliśmy y w lesie dwa miejsca związane z tym miejscem . Jedno to pozostałości po wyrzutni rakiet V1 wraz z bunkrem obserwacyjnym a drugie to pozostałości po hali montażowej rakiet . . No i wreszcie sam park Blizna   . Ja byłem tu juz kilka razy więc tylko kilka fotek najciekawszych obiektów a potem odpoczynek i zimny napój w cieniu . Daniel był tu pierwszy raz więc obszedł park bardziej dokładnie .. Po odpoczynku ruszamy dalej . Jedziemy kawałek asfaltem przez las a potem już leśnymi duktami i szutrami .  Na jednym  ze skrzyżowań leśnych dróg źle skręcamy i trzeba się kawałek wrócić ale potem już jedziemy szutrem i znów leśny  duktem aż do drogi asfaltowej na Niwiska . Grzeje strasznie . ale jechać trzeba . Dobrze że od Blizny już lekko z wiatrem . Teraz jedziemy przez różne wsie w kierunku głównej drogi Nowa Dęba - Rzeszów . Po drodze jeszcze przystanek w jakiejś s wiosce przy sklepie .  Zimna woda i jedziemy dalej aż wyjeżdżamy na wspomniana drogę główna . Greje dalej ale czasami chmury zasłaniają słońce i jest znośniej . Po dotarciu do Nowej Dęby odbijamy w boczne drogi i nimi jedziemy prawie non stop lasem aż do Krawców . Wyjeżdżamy tu z lasów i widzimy że od Tarnobrzega i Sandomierza idą ciężkie chmury burzowe . . Mijamy Krawce i jedziemy an Grębów  gdzie wjeżdżamy na drogę główna Tarnobrzeg - Stalowa  Wola . odbijamy na Stalową . Stąd już jakieś 10 km więc szybko idzie bo jest już chłodniej i z wiatrem . Burza i obfity deszcz był ale juz  jakieś 30 minut po tym jak dotarliśmy do Stalowej Woli .. Rozpadało się na dobre a szkoda bo chciałem po odpoczynku pojechać wieczorem do Sandomierza i tym samym zrobić pierwszy raz 200 km...nie wyszło jednak nic z tego .

Poniżej fotki i trasa

Kolbuszowa ..przystanek  na miejscowym runku
Kolbuszowa..miejscowy krokodyl ...skąd tu krokodyl ?? Bo płynie tędy rzeka Nil :)
Blizna...pozostałości po wyrzutni V1
DSC_0419"
Rakieta V2
DSC_0418"
I inne eksponaty związane z poligonem rakietowym
DSC_0420"
DSC_0421"
DSC_0422"
DSC_0424"
DSC_0425"
Tak wyglądało ogrodzenie głównej części poligony..wszystko  pod prądem
DSC_0426"
Wracamy..trochę dobrych szutrów przez las ale i trochę piachowaty dróg leśnych
DSC_0429"
Jakieś s jeziorko w lesie ....ponoć bocian czarny często tu bywa
DSC_0430"
Komorów..jeden z licznych bunkrów niemieckich w tej okolicy..pozostałość po poligonie faszystowskim  przy Nowej Dębie