Wycieczka na Porytowe Wzgórza

Czwartek, 28 kwietnia 2016 | dodano: 28.04.2016

Jakoś ostatni lenistwo mnie opanowało a i pogoda jakoś mnie lekko odstraszała więc miałem 10 dniową przerwę w rowerowaniu . No ale w końcu trzeba wsiąść na siodełko i ruszyć, tym bardziej że i Daniel chciał się gdzieś przejechać . Na dzisiejszą wycieczkę obraliśmy Porytowe Wzgórza w Lasach Janowskich . Porytowe Wzgórza to miejsce w którym została stoczona druga największa bitwa pomiędzy partyzantami a wermachtem podczas II wojny światowej . Ruszmy od 10. jest w miarę ciepło i dużo słońca więc jedzie się przyjemnie . Mijamymiasto, Pysznicę, Słomianną i Krzaki . Wyjeżdżamy na główną Nisko - Janów Lubelski i śmigamy w stronę Janowa . Po kilku km odbijamy w boczne drogi i nimi jedziemy już przez Lasy Janowskie aż do naszego celu . Tu chwilka odpoczynku pod wielkim pomnikiem poświęconym poległym tu partyzantom i jedziemy dalej . Teraz jedziemy przez las droga szutrową około 7 km aż do wsi Momoty . Tu robimy przystanek pod miejscowym sklepem i zjadamy co kupiliśmy w sklepie .  Ruszamy dalej .Teraz jedziemy znów asfaltem przez lasy aż do Jarocina . Tam odbijamy na Szyperki i dalej na Hutę Deręgowska . I tak jedziemy lasami aż do drogi głównej Nisko - Janów Lubelski, odbijamy na Nisko ale po kilku km zjeżdżamy w boczną drogę i jedziemy przez Zarzecze i Kłyżów w stronę Pysznicy a z Pysznicy już rzut beretem do Stalowej Woli . Ja jeszcze jadę do Empiku po zamówioną mapę rowerową a potem już do domu .

Spotkane na trasie młode gęsi i kaczki
Wszędzie gdzie spojrzeć wiosenne kwiatki...
DSC04084"
Porytowe Wzgórza..pomnik partyzancki a za nim groby
DSC04085"
Śmigamy przez Lasy Janowskie wygodną szutrówką
DSC04086"
Wiosenny las kusi aby odbić w leśne drózki i ostępy
DSC04087"
Leśne małe cieki wodne a nad nimi całe łany kaczeńców
DSC04088"
W Momotach wyjeżdżamy na chwilkę z lasu i zatrzymujemy się nad rzeczką Bukowa