Po zamkach, ruinach i sadach Ziemi Sandomierskiej

Niedziela, 3 maja 2015 | dodano: 04.05.2015

Trzeci dzień majówki, przed wczoraj udało się trochę pojeździć pomimo deszczyku ale wczoraj nie jeździłem niestety . Dziś w dodatku niedziela to udało się ruszyć w kilka osób . na swój cel obieramy pod Sandomierskie sady i ruiny i inne ciekawostki . Z rana niby słońce , ale trochę za chmurami a do tego....zimnooo . Dobrze że miałem kurtkę, ale dłonie marzły mi aż do Sandomierza . Ruszamy o 8 z Moniką i Darkiem w kierunku Sandomierza drogą główną przez Zbydniów i Zaleszany , potem odbijamy za Gorzycami w boczną drogę i jedziemy nią aż do mosty na Wiśle w Sandomierzu . Spotykamy się z Grześkiem na bulwarze nad Wiślańskim . Chwila odpoczynku i jedziemy przez Sandomierz . Za Sandomierzem wjeżdżamy w boczne drogi, po obu stronach drogi wszędzie gdzie spojrzeć rozciągają się sady . A o tej porze roku są przepiekne bo już prawie wszystkie ukwiecone . Fantastyczny widok, zatrzymujemy się zrobić kilka fotek i ruszamy dalej . W końcu docieramy do Ossolina który jest naszym celem . Tu zatrzymujemy się przy ruinach zamku . Po zamku pozostał tylko łuk nad droga . Zamek ten wybudował kanclerz wielki  koronny Jerzy Ossoliński w  XVII wieku . Robimy sobie małą sesję zdjęciowa i jedziemy kawałeczek dalej . Docieramy do tak zwanej Betlejemki . Jest to podziemna kaplica pw narodzenie Pana Jezusa , zbudowana w XVII wieku . Tu rozkładamy się z majdanem . Posilamy się  i odpoczywamy w pełnym słońcu które wreszcie grzeje jak na maj przystało . Po odpoczynku jedziemy dalej polna droga w kierunku wsi Krobielice . Tam wjeżdżamy znów na asfalt . Teraz już kierujemy się w stronę Sandomierza, jedziemy spokojnie znów bocznymi drogami poprzez sady aż do Obrazowa gdzie wyjeżdżamy na drogę główna . W Sandomierzu postanawiamy się udać na piękny rynek . Przejeżdżamy przez słynną Bramę Opatowska i teraz musimy rowery prowadzić bo na starym mieście okrutne tłumy, pierwszy raz takie tu widzę . Zatrzymujemy się przy jednej z kawiarni i kupujemy coś zimnego do picia . Zauważam też że mam w w tylnym kole mało powietrza więc trzeba wymienić dętkę . Na rynku siedzimy chyba z 40 minut, potem zjeżdżamy ze starego miasta w dół i jedziemy na Pieprzówki . Pieprzówki to pozostałości po najstarszych górach w naszym kraju, teraz to tylko maleńkie pasmo wzniesień o wysokości max 200 metrów . Zajeżdżamy na punkt widokowy, tu też tłumy ale udaje się nam znaleźć wolną ławkę . Tu odpoczywamy i grzejemy się w słońcu jak jaszczurki :)   . Z tego miejsca rozpościera się rozległy widok na płynąca w dole Wisłę, na Sandomierz i na Kotlinę Sandomierską . Czas mija spokojnie ale trzeba wracać . Zjeżdżamy z Pieprzówek i mostem kolejowym przekraczamy Wisłę . Teraz jedziemy śliamaczym tempem bocznymi drogami aż do Rozwadowa . Tu Grzesiek dobija na Zaklików a my mamy już tylko rzut beretem do domu . Udany koniec majowego weekendu .

Jedziemy narazie we trójkę w kierunku Sandomierza
DSC03191"
Sandomierz już widać a na razie podziwiamy pasące sie krowy...co raz rzadszy widok
Panorama starego Sandomierza
Sandomierski zamek
No i wreszcie sady..naokoło same ukwiecone sady
I wreszcie Ossolin...ruiny zamku
DSC01861" />
My focimy a ktoś nam puszki podrzucił..puste..nie ładnie :)
Betlejemka
Stara figura marki Boskiej z Dzieciatkiem pod Betlejemką
Wypoczynek pod Betlejemką
Teraz jedziemy polną droga..znów sadami
Cała trasa wiedzie głównie licznymi tu szlakami
Sandomierz...Brama Opatowska
Opalanko na Pieprzówkach
11203083_904843942891256_6527238620204316915_n

Sandi
| 20:19 wtorek, 12 maja 2015 | linkuj Tyle razy byłam w Sandomierzu, a nigdy nie wpadłam na pomysł żeby się wybrać w Góry Pieprzowe :)
MarqoBiker
| 20:14 poniedziałek, 11 maja 2015 | linkuj Widoki z Pieprzówek wspaniałe, a wtedy była jeszcze super widoczność . Wogóle najlepiej wybrać się tam albo rano albo późnym popołudniem .
Sandi
| 19:55 poniedziałek, 11 maja 2015 | linkuj uwielbiam takie trasy jak te przez sady :) i widzę, że koniecznie będę musiała się wybrać w Góry Pieprzowe, bo widoki rewelacja
MarqoBiker
| 16:36 wtorek, 5 maja 2015 | linkuj Mostem można spokojnie przejechać nawet szosówką tylko ostrożnie .
slawych | 07:31 wtorek, 5 maja 2015 | linkuj Fajna fotorelacja z opisem miejsc, które odwiedzacie. Tak trzymać Mariusz !!!!!
rjarosz
| 06:17 wtorek, 5 maja 2015 | linkuj Witaj,
Mam pytanie, czy tym mostem kolejowym koło Sandomierza da się przejechać szosówką i asfaltem ominąć Sandomierz w kierunku Pieprzówek. Szukam jakiejś alternatywy dla ominięcia miasta. Pozdrawiam, Rysiek

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa ewidz