Wycieczka do Kraśnika i nazad

Piątek, 24 kwietnia 2015 | dodano: 24.04.2015

Na dziś zaplanowaliśmy razem z Darkiem i Grześkiem wycieczkę do Kraśnika nad tamtejszy zalew . Kąpiel na razie wykluczona bo woda jeszcze zimna ale dziś temperatura powietrza iście letnia . Ruszam z Darkiem o 8 rano , i już o tej godzinie jest przyjemne 15 stopni . Jedziemy do Dąbrowy Rzeczyckiej główną drogą a potem odbijamy na Lipę . Za Lipą wjeżdżamy w Lasy Lipskie i jedziemy wąskim asfaltem przez las aż do Malińca, tu odbijamy w stronę drogi głównej Zaklików - Modliborzyce . Tam już czeka na nas Grzesiek i teraz jedziemy razem ,  po jakimś kilometrze odbijamy w stronę Potoku Wielkiego . Tu od razu jedziemy pod górę gdyż wjeżdżamy na Wyżynę Lubelska . Teraz droga już wiedzie po małych wzniesieniach , raz pod górkę a raz z górki . Za Rzeczycą Ziemieńska odbijamy w stronę Owczarni . Za Owczarnią, jeszcze na jesieni kończył się kiepski asfalt a zaczynała droga polna wiodąca aż do obwodnicy Kraśnika . A teraz położony jest piękny nowy asfalt . Dojeżdżamy do obwodnicy i teraz jedziemy kawałek droga dla rowerów i traktorów . Po chwili dobijamy w stronę Kraśnika i jedziemy wąskimi drogami aż do miasta . Tam zatrzymujemy się jeszcze w sklepie a potem ruszmy boczna droga nad miejscowy zalew . Nad zalewem posilamy się,odpoczywamy i cieszymy pięknym słoneczkiem które nieźle . przygrzewa . Po odpoczynku , okrążamy zalew o wyjeżdżamy na drogę główną . Mijamy centrum Kraśnika i teraz kierujemy się w stronę Modliborzyc . Po kilka km odbijamy w boczne drogi i znów jedziemy po wzniesieniach, raz w dół a raz pod górę i tak aż do Modliborzyc . Tam jeszcze chwilka odpoczynku i ruszamy dalej . Odbijamy w boczną drogę, ostanie dziś wzniesienie i za chwilę wjeżdżamy znów w Lasy Lipskie . Teraz jedziemy lasem, bardzo kiepskim asfaltem . Mijamy malutkie wsie , Ciechocin, Kalenne i Gwizdów . Za Gwizdowem Grzesiek odbija na Zaklików a Darek i ja wjeżdżamy na leśną drogę szutrowa którą jedziemy kilka km aż do drogi Lipa - Goliszowiec . Odbijamy na Goliszowiec , mijamy ta mała wieś i jedziemy dalej lasem do Rzeczycy Długiej . Tu opuszczamy Lasy lipskie i wjeżdżamy na drogę główna , która jedziemy do domu .

Lasy Lipskie..na polanie stoi pięknie ukwiecone drzewko owocowe .DSC03104
W drodze na Potok Wielki spotykamy pięknego kucyka
Potok Stany...małe źródlisko
W drodze do Kraśnika
Zalew w Kraśniku
Coś zboczyliśmy z trasy chyba ....
Lasy Lipskie...Kalenne..pomnik poswięcony ofiarom pacyfikacji tej wsi
Lasy Lipskie..całe połacie lasu porosniete zawilcami