Roztocze ...dzien 2

Sobota, 7 czerwca 2014 | dodano: 11.06.2014

Drugi dzień wyprawy po Roztoczu . Rano wstajemy , jemy śniadanie i ruszamy już o 8 na trasę . Dziś naszym priorytetem jest dotarcie do Zamościa a dalej do Szczebrzeszyna . Ruszamy więc najkrótszą droga w kierunku Tomaszowa Lubelskiego . Tam wjeżdżamy na drogę główna do Zamościa . Dziś sobota więc nie ma bardzo dużego ruchu a droga jest szeroka i nawet w dobrym stanie jak na Lubelszczyznę . Zaraz za Tomaszowem zaczynają się małe wzniesienia które ciągną się aż do Zamościa .  i tak 35 km  , góra dół góra dół a temperatura co raz wyższa . Wreszcie docieramy do Zamościa i jedziemy na stare miasto . Niestety na rynku i jego okolicach wielkie tłumy gdyż dziś wielki jarmark . jarmark tylko z nazwy bo to raczej był odpustowy blichtr i szajs nie z tej ziemi . . Robimy szybko po fotce pięknego Zamojskiego ratusza a potem jedziemy pod wielki pomnik Jana Zamojskiego stojący przy pałacu Zamojskich , tu odpoczywamy ponad 40 minut i to raczej od upału a nie od jazdy . Potem ruszamy w kierunku Szczebrzeszyna . Nie znając Zamościa ciut zmyliliśmy drogę i kilka km jechaliśmy boczną drogą a nie główną ale zaraz udało się nam naprawić błąd . Kilka km przed Szczebrzeszynem , a konkretnie w Bodaczowie zjechaliśmy z drogi i wjechalismy an teren dużego parku w którym chcieliśmy zobaczyć tamtejszy stary pałac Zamojskich z 1746 roku . Dziś niestety sam pałac jak i piękny wielki park niszczeją . Potem znów wyjeżdżamy na droge główna ale za chwilkę zjeżdżamy z niej i udajemy się na podzwianie starego wiatraka który stoi przy jednej z tutejszych resteuracji . Waitrak tu przeniesiono z innej miejscowości , obok stoi też malutkie muzeum skarbów ziemi . Tu chwila na zdjęcia i ruszamy do Szczebrzeszyna . Upał co raz większy , chcemy się gdzieś skryć w cieniu , zakupić tez cos do jedzenia i picia . Zatrzymujemy się więc na rynku Szczebrzeszyńskim w cieniu starej synagogi przy której stoją tez sławne Szczebrzeszyńskie chrząszcze . Robimy zakupy w sklepie , posilamy się i odpoczywamy dłuższą chwilę . Potem ruszamy w kierunku Zwierzyńca . Dowlekamy się tam nie śpiesznie i udajemy się w kierunku słennej kaplicy na wodzie i Zwierzynieckiego browaru . kilak fotek i ruszamy w stronę Józefowa . Zaraz za Szczebrzeszynem droga robi się fatalna anwet jak an te rejony ale jakoś dojeżdżamy do Józefowa i tam chwila odpoczynku . Do Suśca juz tylko 15 km więc ruszamy dalej i nie spiesznie dojeżdżamy na nasz camping , potem zakupy i odpoczynek a po zmroku kiełbaska z ogniska i piwko .

Piękny ratusz w Zamościu

Pomnik Jana Zamojskiego w Zamościu

Zamość ... katedra Zmartwychwstania Pańskiego z 1597 roku

Zamość ..dorożki czekają na zamożnych turystów

Pałac Zamojskich w centrum wielkiego parku ...Bodaczów

Na tyłach pałacu jakieś tajemnicze wejście do kaplicy

Wiatrak koźlak pod Szczebrzeszynem

Muzeum obok wiatraka

Szczebrzeszyn...przystanek w cieniu

Szczebrzeszyn...stara synagoga

Szczebrzeszyn...chrząszcze

Szczebrzeszyn..kościół klasztorny Św Katarzyny

Zwierzyniec..most łączący miasto z kaplicą na wodzie