Do źródeł Bystrzycy

Czwartek, 5 czerwca 2014 | dodano: 05.06.2014

Dziś wycieczka na Lubelszczyznę a jej celem było odnalezienie źródeł rzeki Bystrzyca . Rzeka ta jest jedną z większych rzek Lubelszczyzny , przepływa min przez Lublin a swój bieg kończy w rzecze Wieprz . Ruszam więc rano w kierunku Zaklikowa gdzie spotykam się  z Grześkiem i dalej jedziemy razem . kilak km główną droga potem odbijamy w boczną i jedziemy przez Łychów i Rzeczycę Ziemieńską . Potem wjeżdżamy na drogę główną wiodąca do Kraśnika , jedziemy nia około 2 km a potem odbijamy w kierunku Stróży i dalej do Sulowa . Tam zaczynamy szukać źródełek . Wspomagamy się mapami GPS na których one były zaznaczone . Rozdzielamy się i szukamy w okolicy . Niestety nie udało się ich zlokalizować . Grzesiek dowiedział się jednak od miejscowego że w Sulowie źródełka jakiś czas temu wyschły ale wskazał nam drogę do miejsca gdzie są inne źródła tej rzeki . Wracamy się więc a potem odbijamy w stronę centrum Sulowa i tam nie daleko drogi udaje się nam je zlokalizować . jest to bardzo urokliwy zakątek , w kilku miejscach z pod korzeni drzew wypływa woda tworząc mały zbiorniczek wodny z płytką i krystalicznie czysta woda , kilka metrów dalej woda juz płynie wartkim strumieniem . Spędzamy tu dłuższą chwile a potem jedziemy dalej . po około 2 kilometrach zatrzymujemy się przy sklepie na małe zakupy . przy sklepie akurat przepływa Bystrzyca , tu już płynie bardzo wartko a woda dalej jest krystalicznie czysta co potwierdzają pływające tu małe pstrągi .. Jedziemy dalej w stronę Batorza . teren robi się coraz bardziej pofałdowany i raz jedziemy z trudem pod górkę a za chwilę jedziemy ostro w dół . Za Batorzem czekał nas najcięższy dziś podjazd pod Zdziłowicami . ale potem był super zjazd aż do Godziszowa . Za Godziszowem znów góra dół ale za to piękne droga asfaltowa co w Lubelskim jest nie często spotykane . Wreszcie docieramy do Janowa Lubelskiego . Tu chwilka odpoczynku i Grzesiek dobija na Zaklików a ja na Stalową Wolę .

Pagórkowate okolice Kraśnika...Chwilka droga główna..ale za to non stop z górki

Blinów..jakaś mini farma sarenek :)..podobno tez dziki i pawie tam są

Sulów..źródła Bystrzycy

Gdzieś na trasie..przystanek przy sklepie