Przez 3 województwa

Poniedziałek, 19 maja 2014 | dodano: 19.05.2014

Dziś wycieczka wiodąca przez skraj 3 województw . Podkarpackie , Świętokrzyskie i Lubelskie . Na początek ruszam przez Grębów , Sokolniki i Trześń do Sandomierza gdzie umówiony jestem z Grześkiem . jechało się dobrze bo z wiatrem do tego ciepełko więc byłem sporo przed czasem . Kilka fotek na moście i ruszyłem na stare miasto w Sandomierzu . Znów kilka fotek i zjeżdżam pod zamek Sandomierski gdzie spotykam Grześka i ruszamy teraz na poszukiwanie kurhanu Salve Regina . Z głownej zjechaliśmy w stronę wąwozu który prowadził na kurhan ale przegapliliśmy tabliczkę informującą gdzie mamy skręcić na Salve Regina i przejechaliśmy cały wąwóz którym dojechaliśmy do nowej części Sandomierza , więc teraz jazda w dół wąwozu i wreszcie widzimy tabliczkę . Chyba ślepi byliśmy ze jej nie zauważyliśmy . Wspinamy się na kurhan gdzie chwilkę odpoczywamy i podziwiamy widoki . Następnie znów główną jedziemy przez Sandomierz a potem odbijamy w stronę Zawichostu . Tu droga raz pod górkę raz z górki i z wiatrem więc dość szybko docieramy do Zawichostu . Ale jeszcze przed samym Zawichostem zatrzymujemy się w miejscy gdzie na zarośniętym wzniesieniu stoi krzyż . Tu kiedyś pogrzebano ludzi zmarłych na cholerę . Pod wzniesieniem znajduje się tez bunkier z czasów I wojny światowej . Dojeżdżamy do Zawichostu i tam zjeżdżamy pod samą Wisłę . Rzeka bardzo wezbrała i jak widać na zdjęciach niewiele brakuje do stanu powodziowego . Potem podjeżdżamy jeszcze pod sklep i ruszamy dalej w stronę Annopola . Tu obserwujemy Wisłę z mostu . Woda od wału do wału , dobrze że oba brzegi są wysoko położone bo woda mogłaby się przelać przez wały . Tu kończy się jazda z wiatrem i teraz jest pod wiatr który dość przeszkadza w jeździe . Zaraz za Annopolem zjeżdżamy na szlak Św Jakuba który prowadzi chwilkę asfaltem a potem jedziemy polnymi i leśnymi drogami . Tu odnajdujemy mały cmentarzyk I wojenny . Kilka fotek i ruszmy dalej . Teraz szlak prowadzi przez las , miejscami droga leśna praktycznie niknie pomiędzy drzewami ale my chłopaki ze wsi i z lasu to widzimy ledwo widoczna drożynę . Miastowi pewnie by tu polegli . potem jeszcze chwila jazdy przez polne drogi i wyjeżdżamy na asfalt w Opoce . Tu zatrzymujemy się jeszcze przy grobie Powstańców Styczniowych , obok tez znajdował się pomnik poświęcony mieszkańcom tej wsi którzy polegli w czasie II wojny światowej . Ruszamy dalej i już bez przystanków docieramy do Radomyśla choć tempo było słabe ze względu na wiatr . Tu mały postój pod sklepem , kilka fotek wezbranego Sanu na moście i Grzesiek odbija na Zaklików a ja bocznymi drogami przez Majdan Zbydniowski i Pilchów dojeżdżam wreszcie do domu .

Jamnica..Łęg tez wylał ale trzyma się pomiędzy wałami

Trześń ... kościół Św Trójcy z 1893 roku

Wisła w Sandomierzu już od wału do wału...

Nad miastem krąży helikopter..chyba wojskowy

Piękny Sandomierz

Sandomierski zamek

Sandomierz..słynna Brama Opatowska

Sandomierz..rynek

Sandomierz...ratusz

Kurhan Salve Regina

Widok z Salve Regina na Sandomierskie sady

I widok na Wisłe w stronę Tarnobrzega

Zawichost..stary krzyż na cmentarzu cholerycznym ...kilka metrów dalej bunkier z I wojny światowej

Zawichost ..pomnik upamiętniający bitwę pod Zawichostem która rozegrała się tu w 1205 roku . W bitwie tej to wojska księcia sandomierskiego Leszka Białego i jego brata Konrada pokonały armię najeźdźców pod dowództwem księcia halickiego Romana. Chwała tej bitwy została przewyższona dopiero ponad dwieście lat później wiktorią grunwaldzką Władysława Jagiełły.

Zawichost..widok na Wisłe z miejsca gdzie kursuje prom

Widok na Wisłe z mostu w Annopolu

Wjeżdżamy na szlak Św Jakuba

Na szlaku...

Na szlaku w lesie

Cmentarzyk I wojenny

Widok ze wzgórz nad Wisła

Opoka Duża ..mogiła Powstańców Styczniowych

I pomnik pamięci ofiar II wojny śwaitowej

Radomyśl..przystanek przy sklepie...głupio tak pić bez przepity :)